catcon-la-1675

CatConLA

שם הכותב/ת:מערכת חיות הבית

צילום:מערכת חיות הבית

בסוף השבוע של ה-26-25 ליוני, נערך ב-״The Reef״, אחד ממרכזי הכנסים של לוס אנג׳לס, כנס ה-CatConLA השני, כשהוא מגדיל ב-20% את מספר המבקרים וכמעט מכפיל את כמות הביתנים המסחריים. ביומיים גדושי אירועים בהם נשאו דברים 16 דוברים שונים, 157 סימנים מסחריים הציעו מכל טוב, שלושה חתולים מפורסמים כיבדו בנוכחותם את באי האירוע, 16 ספונסרים פרשו את חסותם על האירוע ואין סוף חיוכים התעופפו במשך כל הזמן הזה ויש האומרים שחלקם עדיין מתעופפים סביב.

CatConLA הוא אירוע המפגיש את קהילת החתולאים לחגיגת אמנות, מופעים, הרצאות וקניות כשהכל מכל וכל סובב מסביב לחתולים. זהו פסטיבל שמביא תחת קורת גג אחת חובבי חתולים ונותן להם לעסוק בנושא החביב עליהם. ניתן למצוא ב-CatConLA ריהוט, אמנות, עיצוב, פופ, תרבות, אופנה ועוד. לכאורה, עוד אירוע חברתי אופנתי אך זהו טרנד הולך ומתפתח והשנה למעלה מ-15,000 מבקרים בהם ידוענים רבים גדשו את אולמות ה-״Reef״. למרות התורים שהשתרכו בשל סידורי אבטחה קפדניים יותר שנקטו המארגנים, האירוע הוכתר כהצלחה.

CatConLA הוא יציר כפיה של סוזן מייקלס, עיתונאית הכותבת על המפגש בין אמנות, תרבות וידוענות. כתבותיה התפרסמו בקשת רחבה של עיתונים כמו Wall Street Journal, Vanity Fair, The Art Economist, GalleristNY, The Huffington Post ועוד. היא גם היוצרת של Cat Art Show LA, אירוע אמנותי המפגיש את עבודותיהם של אמנים שנושא יצירתם חתולים כמובן. סוזן היא בעליה הגאים של חתולת מיין קון מקסימה העונה לשם Miss Kitty Pretty Girl.

״הסיבה שאני כה אוהבת את CatConLA נובעת מעצם העובדה שכה רבים נחשפים לוירטואליות החתולית ומוקסמים ממנה, וכאשר ניתנת הזדמנות להיפגש פנים אל פנים עם חובבי חתולים כמותם הם ששים לבוא ולהראות לכולם עד כמה הם אוהבים חתולים״.

סוזן מסבירה שעיסוקה בנושא נובע מהעניין החברתי שהחתולים מעוררים. הראייה לכך היא השליטה החתולית ברחבי האינטרנט. החתולים כבשו מזמן את תשומת הלב והממים החתולאיים הפכו לאמנות בפני עצמה. תשומת הלב שהארוע קיבל והכיסוי התקשורתי הנרחב חרג הרבה מעבר למה שיחסי ציבור טובים יכולים להשיג, בקנה מידה עירוני ובכיסוי ארצי. אמנם ארה״ב היא עצומה ולוס אנג׳לס היא כרך בו מתגוררים כמעט ארבעה מיליון בני אדם, אך סיקור האירוע חרג הרבה מעבר לגבולות המוניצפליים של העיר.

סוזן מייקלס היא ללא ספק אדם עסוק ביותר ובימים אלו היא נושאת ונותנת על אירועי CatConLA לשנת 2017, כשהמחשבה היא לצאת ולהרחיב את גבולות האירוע לחלקים נוספים של ארה״ב ואולי אף מעבר לה. את הרעיון לשלב בין אמנות, תרבות, שיח מקצועי ומסחר הגתה סוזן לאחר שהבינה כי ה-Cat Art Show LA שהפיקה לפני כשנתיים ושהפגיש אמנות ושוחריה, לא הגיע אל הקהל הרחב. לארוע השני של ה-Cat Art Show LA הגיעו כמעט אותו מספר משתתפים מ-2014 ונראה היה כי קנה המידה שיצר לעצמו, לא יתרחב וישאר מוגבל גם בעתיד.

אך האירוע היה גם לרווחת החתולים שלא נכחו בו. מכל כרטיס כניסה שנרכש הועבר דולר אחד לתכנית הארצית FixNation האוספת חתולי רחוב, מסרסת ומעקרת אותם ומחזירה אותם לסביבה מהן נלקחו. FixNation גם מעניקה תמיכה והדרכה לקהילות שונות ברחבי ארה״ב על הדרכים הנכונות לתמוך בקהילות של חתולי חצר. במבואה ניתן היה לאמץ חתולים ששהו באותה שעה במחסות ברחבי העיר, 97 חתולים אומצו במהלך CatConLA ומצאו בתים חמים מבין המבקרים הרבים. חלק מהמבקרים הגיעו מסביבות העיר אך היו אחרים שהגיעו מרחוק. בין המציגים בביתנים המסחריים היו נציגים מאנגליה, תאילנד, רוסיה ואפילו מיפן.

לאירוע הגיעו לא מעט ידוענים כמו: סת׳ גרין, קאט וואן די, ג׳סיקה לאונדרס, טאלולה וויליס, מיוריאל המינגוואי, ג׳ולי ניומאר (Cat Women האחת והיחידה), סאשה פרל ראוור, אמנדה די קאדנט, סיירה מקורמיק ואחרים. אך לא רק ידוענים אנושיים גדשו את ארועי CatConLA. כמה כוכבי רשת אמיתיים הופיעו להופעות בלתי נשכחות אליהן נמכרו כרטיסים בנפרד (שגם מהם הועבר נתח ל-FixNation).  בין הידוענים החתוליים היתה Lil Bob (אודותיה תוכלו להתעדכן ב-www.lilbub.com) ובעליה מייק ברידבסקי. אך ליל בוב לא היתה החתולה היחידה, גם פאגד׳ (מפורסמת לא פחות) ונלה (כנ״ל).

בין ובין ניתן היה לשמוע את מרילין קריגר, מומחית להתנהגות חתולים ומאלפת חתולים מפורסמת (יש דבר כזה) על הדרכים לאתגר את החתול שלכם, ולהעניק לו פעילות גופנית ושכלית במתכונת נפש (חתולית) בריאה בגוף בריא. מרילין קריגר נלחמת בדעות הקדומות שמלוות את הציבור הרחב בכל הנוגע לחתולים ומלמדת את בעליהם כיצד ניתן לשנות הרגלים בעייתיים.

מסורת שהחלה ב-CatConLA של השנה שעברה, הביאה רבים להשתתף בתחרות התחפושת החתולית הטובה ביותר, וכפי שניתן היה לצפות ממתחרי השנה שעברה, גם השנה התחרות היתה קשה.

יותר מכל ניתן היה לראות כי מרבית המבקרים מחפשים דרכים נוספות להזדהות עם החתולים שלהם. ברחבי המתחם ניתן היה למצוא מאפרים שאיפרו מקטן עד גדול, והעניקו הבעה חתולית לכל מי שחפץ בכך. פריטי אופנה שונים נחטפו מהמדפים, מאזני חתול שנמכרו באלפים (ונדמה היה שזהו קוד הלבוש המינימלי באירוע), נעליים בעיצוב חתולי, חולצות טי ועוד ועוד.

CatConLA הוא סיפור של הצלחה וללא ספק הצלחה זו היא על רקע ההתעניינות הגוברת בחתולים. בעידן בו הרשתות החברתיות הן ההתרחשות עצמה ואורח החיים גורם לאנשים להסתגר בעולם וירטואלי של מסך ומקלדת (או טלפון חכם) המפגש הבלתי אמצעי באירוע כה ממכר הופך לחגיגה אמיתית, שיהיו שיחכו ויספרו את הימים עד שתשוב ותתקיים. ולנו כאן בישראל נותר רק להתחיל ולתכנן את ה-CatCon TLV (וכמובן שכל הזכויות שמורות ל-CatConLA).

לפרטים נוספים: www.catconla.com

כתבות נוספות

להורדת המגזין בגרסת Pdf