DSCF4439

מורן – תמתגי לי חנות!

שם הכותב/ת: מורן שמעוני - מנהלת מותג רויאל קאנין

צילום:מערכת חיות הבית

מהפכת המותגים העוברת על העולם ונוגעת בכל דבר מחיינו מאפיינת את תהליך הגלובליזציה; בתחילה הפך העולם ל"כפר אחד קטן" וכעת עולה מחאה של ארגונים שונים בכל רחבי העולם. ההשקעה במותגים הפכה להיות כלי חשוב באומנות השיווק, ומותג נחשק שווה את משקלו בזהב – תרתי משמע.

רויאל קאנין ומוצריה עמדו תמיד בקדמת הבמה בכל הקשור להתנהלות עסקית ושיווקית. הרבה לפני שחברות אחרות החלו לפתח את סוגי המזון שאנו מכירים היום השקיעו אנשי רויאל קאנין מאמצים רבים בהקמת מערכות ומסגרות לניסויי שטח בתחומים שונים. כך הוקם במטה החברה במונטפלייה שבצרפת מרכז מחקר הפורש זרועותיו לכל רחבי צרפת. לאחר סיום הבדיקות הפנימיות החלו אנשי רויאל קאנין בביצוע מבדקי שטח ברחבי צרפת אצל מגדלים של גזעים שונים ולבסוף, השיקו את הסדרות שאנו יכולים לרכוש היום בחנויות. לא יפלא איפה שהמותג שהלך ונבנה במהלך השנים חרט על דגלו את המחקר המדעי של עיצוב מזון לכלבים וחתולים המחוייט על פי צרכי החתול והכלב ובראש ובראשונה על בסיס מחקר מדעי.

כיום המותג רויאל קאנין מוכר בכל העולם, ומביא לנו מדי שנה דור חדש של מוצרים חדשים. ניתן לומר שרויאל קאנין אינה החברה היחידה הנוהגת כך ורבות ממתחרותיה מנסות לפעול בדרכים דומות ולנגוס אף הן בנתח מהשוק. מאפיין אחד נותר ייחודי לאנשי רויאל קאנין וזה הידע, והרצון להעבירו לצרכנים הסופיים באמצעות נקודות המכירה. איך עושים זאת? משקיעים בעזרי מכירה ותצוגה ויוצרים נקודת מכירה עשירה במידע וממותגת באופן המסייע לצרכן למצוא את מבוקשו ומציידת את המוכר בכל המידע האפשרי לשם כך.

בשנה האחרונה ניתן להבחין במהפיכה קטנה בתחום, כאשר יותר ויותר חנויות ומרפאות וטרינריות לובשות לבן ואדום ובעזרתי (דור שני למשפחת רויאל קאנין) עוברים מהפיכה ממותגת שאת משמעותה ניתן להרגיש מיד בסיום ההקמה. צוות המיתוג שלנו מצוייד ומתוקתק בכל הדרוש להתקנה ומפגין מקצועיות ראויה לראווה, בכל חלון וחלון.

המקצועיות אינה נשארת רק בתחום המוחשי כי אם מתורגמת גם למגה-בייטים באתרים, באנרים ומצגות אינטראקטיביות המסבירות ומאיירות את סוגי המזון ודרך ההתאמה הנכונה.

חנויות באדום, מרפאות בלבן

החשיבה העומדת מאחורי מיתוג נקודת מכירה מתחילה בשילוט החיצוני ובמדבקות הרצפה המובילות אל הפינה בחנות המוקדשת למוצרי רויאל קאנין. קשה לטעות בהם, הצבע הלבן אדום שולט בכל, המידוף מתאים לכל גודל חנות ומגיע במספר גדלים. פודיומים, סטנדים לפרוספקטים ועזרי מכירה שונים משלימים את התמונה. במרבית נקודות המכירה ניתן למצוא גם את האנציקלופדיה של רויאל קאנין, לפי סוג הפינה, לחתולים או לכלבים. את חלל החנות מקשטים מוביילים נושאיים התלויים מהתקרה, דמויות גזורות של כלבים משלימים את התפאורה. את נקודות המכירה פוקדים הסוכנים דרך קבע והם אחראים על התחזוקה השוטפת. מבצעי מכירות במסגרות של ארועים ממוקדים נתמכים באמצעות נוכחות של צוות בית ארז ומתנות פרסומיות שימושיות וממותגות כמובן.

המרפאות הוטרינריות זוכות לטיפול דומה אם כי הצבע הלבן שולט יותר, והדגש הוא על הצד הרפואי והאנטומי בעזרי מכירה וערכות המחשה. המזון הרפואי משווק באופן בלעדי רק ע"י המרפאות הוטרינריות. נקודת המכירה הופכת לפיכך לתחנת מידע בנושאים שונים, כשצוות בית ארז גם עוזר בהפקות מקומיות של עלוני מידע פנימיים, עיצוב חדר ההמתנה, שילוט ייחודי לחדרי הטיפולים השונים ואפילו מדי הצוות. השנה יחל תהליך של השתלמויות מקצועיות לוטרינרים בנושא אירגון וניהול המרפאה. (על השתלמויות אלו נפרסם פרטים נוספים בגליון הבא שלנו, קרוב יותר לארוע עצמו).

תשומת לב ניתנת לכנסים המקצועיים של האירגונים השונים בהם צוות בית ארז לוקח תפקיד פעיל כנותן חסות לארוע או לפרסומים שונים. שיתוף הפעולה ומתן החסות לעמותת הוטרינרים הוליד עד כה שיתוף פעולה פורה ומפרה.

לפרטים נוספים אתם מוזמנים לכתוב ל: moran@beit-erez.co.il

כתבות נוספות

להורדת המגזין בגרסת Pdf