18

בעלים נעלמים

שם הכותב/ת: מערכת "חיות הבית"

צילום: מערכת "חיות הבית"

בעלים נעלמים – יצירתיות פרסומית למציאת בתים חמים לכלבים חסרי בית

כלבים וחתולים משוטטים מהווים בעיה בכל העולם, ודרכי ההתמודדות עמה נעשים בהתאם לאיכות החברה והמשאבים שהיא יכולה להציע. בצד מאמצי חינוך, הסברה, עיקור וסירוס מתנהלים מאמצים ליצור עניין ציבורי ורצון לקחת חלק במאמצים אלו. מאחר והמקלטים לכלבים נטושים מוגבלים ביכולתם להכיל את הכלבים והחתולים יש צורך למצוא להם מאמצים רצינים ואחראיים. במרבית הארצות נערכים מבצעי אימוץ בסופי שבוע, כשלחלקם מגייסים הפעילים בעמותות אלו את מיטב הידוענים למבצעים מתוקשרים היטב. בארועים אלו ההצלחה נמדדת בכיסוי התקשורתי שהארוע מקבל. הידוענים מקבלים את דקות התהילה שלהם, תורמים לקהילה וכולם נהנים. אך לא תמיד הארועים הנוצצים הללו מספקים פתרון לכלבים שמחכים למצוא בית. הקהל הרחב מגיע לראות את הידוענים, להתחכך בהם ולא תמיד בכדי לאמץ את הכלבים. בכל העולם הבעיה דומה, ובמרבית המקומות הפתרונות דומים וכמעט תמיד לא מספקים.

אחד הפתרונות המקוריים והיצירתיים לעידוד אימוץ כלבים נוסה בהצלחה במכסיקו: מסע פרסום פשוט ואנושי בו הכלבים עצמם מלאו תפקיד מרכזי, הביא יותר ממאתיים מהם למצוא בית ולהתחיל בחיים חדשים.

רשת החנויות "פלוס קוטה" היא רשת חנויות מזון וציוד לבעלי חיים. הרשת פרושה במרבית הערים המרכזיות של מכסיקו ובצד תקציב פרסום לקידום מוצריה, היא משקיע מאמצים כנים כתרומה לקהילה. הפעם הרשת החליטה לנסות ולקדם את נושא אימוץ הכלבים חסרי הבית, אך בדרך שונה. הם החליטו לההתמקד בדרך מקורית ואפילו משעשעת בגורם החסר במשוואה, כלומר – בבעלים. את הבעלים ייצגה רצועה. הרצועה חוברה לריתמה קשיחה שהכלב לבש מסביב לחזהו. בכדי שהרצועה תראה כאילו משהו אכן אוחז בה, הוכנס אליה שלד מתכתי קל משקל מאלומניום. השלד השאיר את הרצועה בזוית של כ-° 60 כך שנראתה כאילו יד נעלמה מחזיקה בה. הכלבים ענדו קולר ועליו פתקיות בצורת עצם. לכל פתקית שני צדדים ומסר אחד בכל אחד מהם. בחזית נכתב: "אמץ אותי!" ומאחור הופיעו פרטי המבצע וכתובת להתקשרות. את הכלבים שיחררו בפארקים ציבוריים ובמרכזי בילוי וקניות.

איש אינו עוצר למראה כלב המשוטט ללא בעליו, אך מראה הכלבים המהלכים עם בעליהם "הנעלמים" גרם לעוברים והשבים לעצור ממרוצת יומם, וכאשר הם ניגשו אל הכלבים לא יכלו שלא להחשף למסרים שעל קולרם. המסר שעבר חזק וברור לא הותיר אף צופה אדיש וגם אלו שהיו רחוקים מהנושא לא נותרו אדישים. מסע הפרסום שנערך במקביל בערי מכסיקו המרכזיות זכה מיד לעלות לאויר ושודר במהדורות המקומיות והארציות. ההישג למסע הפרסום צנוע-התקציב גדול פי כמה אם לוקחים בחשבון את גודלה של מכסיקו והבעיות הבוערות הרבות ממנה סובלת המדינה.

הסרטון שעלה לאויר ב-youtube במקביל לזמן בו נערך המבצע הביא להגברת המודעות ולמעשה השיג את מלוא תשומת הלב שראויה לו.

אתם מוזמנים לגלוש לסרט המתעד את המבצע

ב: http://www.youtube.com/watch?v=ffa6KL5EVOU

כתבות נוספות

להורדת המגזין בגרסת Pdf